Koeien, koeien, koeien - Reisverslag uit Gonzales, Verenigde Staten van Lisa Hoonhout - WaarBenJij.nu Koeien, koeien, koeien - Reisverslag uit Gonzales, Verenigde Staten van Lisa Hoonhout - WaarBenJij.nu

Koeien, koeien, koeien

Blijf op de hoogte en volg Lisa

16 Oktober 2016 | Verenigde Staten, Gonzales

Hoihoi!

Weer een verslagje vanuit mijn hotelkamer in Gonzales: Het is weer koeien-weekend! Samen met Breanna ben ik op stap. Dit keer moeten we het met z'n tweeën voor elkaar krijgen om 9 verblijven per dag te observeren. Breanna doet er 5 en ik 4 en na de lunch wisselen we. Ik kan je zeggen: De koeien doen niet veel bijzonders op zo'n hete dag. Eten, drinken, liggen, lopen, poepen en weer liggen. Dus ja, we doen het maar braaf, maar de uitdaging is ver te zoeken. Gelukkig maakt een lekker ruim bed in het hotel het ruimschoots goed.
Sinds dit weekend is het ijs tussen Breanna en mij ook een beetje gebroken. Want zij is alles wat ik niet ben: Stoere afro-amerikaanse, doet aan rodeo's, jaagt op herten en rijdt in een mega rode truck. Het was dus even aftasten of er ergens een mogelijkheid was om nader tot elkaar te komen. En die is er gelukkig :)
Mijn eigen project begint nu ook een beetje vorm te krijgen. Het idee van de 3D analyse is van de baan. Ik heb een aantal mensen ontmoet die ons misschien zouden kunnen helpen, maar naast een bak vol informatie kwamen we niet veel verder. Dus we zijn nu terug gegaan naar het originele plan: Foto's analyseren met behulp van een eigen gemaakte facial map. Dat houdt in dat ik puntjes moet gaan zetten op de foto van een koeienhoofd en daarmee de belangrijkste punten moet aangeven die ik wil meten. Zo kan ik met een ander programmaatje de afstanden tussen deze punten gaan meten en zo achterhalen of een zieke koe een andere gezichtsverhouding heeft ten opzichte van een gezonde koe. Helemaal blij dus dat we nu gewoon verder kunnen met het originele plan. Want ik begon al een beetje gefrustreerd te raken dat het me niet lukte om iemand of iets te vinden die ons verder kon helpen met onze 3D missie. En daarbij is de taal toch een beetje een barrière. Je denkt dat je best goed Engels kunt spreken, totdat je met een professor aan het babbelen bent in vaktaal. Wel weer een goede ervaring voor mij geweest natuurlijk.
En nog een klein dingetje waar ik best trots op ben: Ik heb geleerd hoe ik bloed moet afnemen bij een koe. Vond dit best spannend en was daarom ook veel te voorzichtig. Een koeienhuid is nu net even wat dikker en vraagt om meer hardhandigheid. Maar de behendigheid beheers ik nu al een beetje.

Weer veel nieuwe dingen in de afgelopen dagen. Morgen nog een dagje naar de koeien kijken en dan weer lekker naar huis. Vrijdag 21 oktober is mijn huisgenoot Allison jarig, dus ik ga proberen een cheesecake voor haar te maken. Aangezien er een heerlijke chocolade hazelnoot variant in het receptenboekje staat die ik van Paul heb gekregen, gaat dat helemaal goed komen. Alleen de uitdaging wordt wel om al mijn producten te vinden in een zo snel mogelijke tijd. Want die supermarkten hier zijn gigantisch. Groot genoeg om er uren in rond te dwalen..

Liefs en tot snel weer!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Lisa

Actief sinds 11 Sept. 2016
Verslag gelezen: 428
Totaal aantal bezoekers 9546

Voorgaande reizen:

13 September 2016 - 11 Maart 2016

Mijn eerste reis

Landen bezocht: