Bijna twee weken in Amerika - Reisverslag uit College Station, Verenigde Staten van Lisa Hoonhout - WaarBenJij.nu Bijna twee weken in Amerika - Reisverslag uit College Station, Verenigde Staten van Lisa Hoonhout - WaarBenJij.nu

Bijna twee weken in Amerika

Blijf op de hoogte en volg Lisa

26 September 2016 | Verenigde Staten, College Station

Hee allemaal!

Het is weer tijd voor een tweede verslag. Deze week stonden ook weer veel dingen op het programma. Zoals al eerder gezegd werken ze hier op de universiteit in een team en dat betekent dat je elkaar helpt. Samen met Breanna doe ik een master thesis onder toezicht van dr. Courtney Daigle. Afgelopen week begon haar project met de voorbereidingen. Een voorbeeld is het wegen van een aantal kalfjes, bloed afname en vaccinatie. Dit was gepland op dinsdag en zou alleen in de ochtend plaatsvinden was mij verteld. Ah fijn, die avond om 21.00 uur waren we klaar, haha. Wat bleek: We moesten meer dan 200 kalfjes deze routine door laten lopen en daarna moesten de moeders ook nog op de weegschaal staan. Het duurde dus iets langer dan verwacht. Maar het was zeker een boeiende dag. Ik heb geleerd hoe ik een koe kan laten luisteren naar me (ze zijn echt heel ongehoorzaam) en dat was al een hele opgave. Ze stonden met z'n allen te wachten in zo'n slurf waarin ze alleen maar naar voren konden lopen (technisch gezien). De eerste stop was op de weegschaal en door de tweede deur kwamen ze in een iets smallere ruimte waar ze even werden vastgehouden voor de vaccinatie en het bloed prikken. We waren met een team van zeker 8 man, maar het was toch flink doorwerken. Heel interessant om te zien hoe dit allemaal in z'n werk gaat.
Er stonden ook wat sociale activiteiten op het programma. Maandag ben ik uit eten geweest met het onderzoeksteam van mijn huisgenoot Allison. We hebben gegeten in een Mexicaans restaurant. Want naast de beroemde Texaanse steak is dit ook een bekende keuken. Lekker veel eten zonder enige groenten uiteraard, wat dat kennen ze dan weer niet zo hier. Rijst, taco's, bonen, kaas en saus. Je hoort je koolhydratenmeter tikken. Naast dat het best eenzijdig eten is, is het meestal ook veel. Maar daar hebben ze wat op verzonnen hier: De doggy bag. Krijg je het niet op? Dan neem je het gewoon mee en kun je de volgende dag nog genieten van je overgebleven maaltijd.
Zaterdag was het football night. Het team van Texas A&M University, The Aggies, moest tegen het team van Arkansas spelen in het stadium in Dallas. Deze wedstrijd werd op televisie uitgezonden en vele mensen kwamen samen in bars om deze wedstrijd te volgen. Ik kon mee met Allison en zo heb ik veel van haar vrienden leren kennen. We zaten buiten op het dakterras met uitzicht over de campus. Ik ken de regels van het spel nog niet helemaal, maar ik kreeg tussendoor wel wat uitleg. We hebben uiteindelijk de wedstrijd gewonnen (na 4 uur) dus iedereen ging uit z'n dak! Wat voetbal in Nederland is, is football hier: Bijna iedereen support wel een team en doet dit ook op een trouwe wijze.

Deze week was weer heel leuk en leerzaam met vele nieuwe indrukken. Uiteraard gaat mijn eigen onderzoek ook door, maar ik zit nog heel erg in de beginfase en ben aan het opstarten. Morgen begint er weer een week. Ik heb sinds dit weekend een fiets, dus nu kan ik fijn op z'n hollands naar de universiteit fietsen (wat overigens maar een half uurtje is).

Tot de volgende keer!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Lisa

Actief sinds 11 Sept. 2016
Verslag gelezen: 346
Totaal aantal bezoekers 9548

Voorgaande reizen:

13 September 2016 - 11 Maart 2016

Mijn eerste reis

Landen bezocht: