Laatste weekend koeien, dagje Austin en taart - Reisverslag uit Gonzales, Verenigde Staten van Lisa Hoonhout - WaarBenJij.nu Laatste weekend koeien, dagje Austin en taart - Reisverslag uit Gonzales, Verenigde Staten van Lisa Hoonhout - WaarBenJij.nu

Laatste weekend koeien, dagje Austin en taart

Blijf op de hoogte en volg Lisa

30 Oktober 2016 | Verenigde Staten, Gonzales

Hoi allemaal!

Het is weer tijd voor een verslag, want er zijn alweer twee weken voorbij gevlogen. Voor de laatste keer schrijf ik het vanuit mijn enorme bed in een hotelkamer in Gonzalez. Want ja: Dit is het laatste weekend koeien observeren!!! Het werd tijd, want de koeien beginnen ons al weg te kijken. Helaas moet ik nog een aantal keer observeren bij andere koeien, maar die zijn meer in de buurt. Het woord helaas klinkt zo zwaar, maar stiekem is het ook zwaar. Een hele dag op je benen staan in de brandende zon is niet niks. Maar goed, ik heb ook zeker veel geleerd hiervan en ik kan wel zeggen dat ik een beetje een koeien expert begin te worden, haha. Naast het observeren moeten we de koeien ook gaan exercisen. Dit houdt in dat we ze los laten tussen de hekken en voor 20 minuten lang achter ze aan lopen. Ze moeten namelijk gedurende die 20 minuten constant in beweging blijven. En aangezien koeien het niet heel fijn vinden als je in de buurt komt, gaat dit ons makkelijk af. Ook dit is onderdeel van het project van Breanna. Uiteindelijk willen ze kijken of beweging een effect heeft op gedrag en bloedwaardes.
Met mijn eigen project gaat het de goede kant op. Gisteren heeft mijn begeleidster 9 studenten zover gekregen om mij te helpen met de analyses van de foto's. Dit betekent dat ik aan hen moet leren hoe het moet en zij voeren het uit. Het wordt uiteindelijk meer de studenten managen dan mijn eigen foto's analyseren. Op zich vind ik dat niet heel erg, want ik heb zelf ook ervaring met de foto's opgedaan en zo leer ik weer iets extra's.
Op vrijdag 21 oktober was mijn huisgenoot Allison jarig. Ik heb met redelijk goed resultaat een cheesecake kunnen maken, die ook nog lekker was. Met een paar kleine cadeautjes erbij heb ik Allison helemaal happy gemaakt. Dat was de lange zoektocht naar de kwark zeker waard. Die avond hebben we samen met een aantal vrienden van Allison lang in een bar gehangen en wat gegeten en gedronken. Dit was heel gezellig en ik heb weer een aantal nieuwe mensen leren kennen.
Die dag erna zijn Allison en ik een dagje naar de stad Austin geweest! Zoals een goede Amerikaan betaamt, heb je in iedere stad wel een vriend of vriendin wonen. Zo ook Allison. Samen met haar vriendin Lauren, hebben we een korte sight-seeing gedaan door de stad. Heerlijk Mexicaans gegeten, een smoothie gehaald bij een food truck, wezen shoppen en mooie cowboylaarzen bewonderd, de chique wijk doorgereden, genoten van het uitzicht over de Colorado river en gegeten bij Poke Jo's Bar BQ. We hadden niet heel erg veel tijd, maar ik heb zeker een leuke eerste indruk gekregen van de stad. Deze plaats heeft voor ieder wat wils: wolkenkrabbers, drukke straten, grote en kleine winkels, natuur en een leuke sfeer. Allison en ik hebben beiden genoten van deze ''ontsnapping'' uit College Station.

Het gaat allemaal heel erg goed hier. Met mijn huisgenoot Allison klikt het ontzettend goed (we kunnen heel goed kletsen, vooral over haar liefdesleven), met Breanna kan ik ook al over meer dingen kletsen en lachen en mijn project gaat goed. Helemaal happy!
Oh en had ik jullie al voorgesteld aan mijn andere huisgenoot? Ze heet PJ, is heel erg enthousiast en houdt van achter een stok aan rennen. Juist, het is een hond. Soms een beetje eigenwijs en verwend, maar verder is het een heel lief beest.

Nu zijn jullie weer een beetje bijgepraat. Geniet van de foto's en tot de volgende keer weer!

xxx

  • 30 Oktober 2016 - 21:00

    Piet:

    Dag Lisa,

    Stil going strong zo te lezen. Goed ook dat je kunt zeggen dat je helemaal happy bent, ondanks al dat koeien kijken.
    Wij gaan hier de donkere dagen van het jaar in. De tuin verkleurt en is 's morgens vaak in een mystieke mist gehuld, met vanmorgen zelfs een ijsvogel met visje op de pergola. Een ander beleving dan koeien in de brandende zon te observeren.
    Een ander aspect van de donkere dagen zijn de najaarsconcerten. Vrijdagavond naar oma en gisterenavond naar een concert van Heleen. Twee leuke avonden met elk een eigen karakter. Verder alles zijn gangetje. Studeren, werken en de sociale contacten onderhouden, gewoon leven dus.

    Een dikke kus uit Valkenburg en tot een volgende keer,

    Piet





  • 01 November 2016 - 16:47

    Lisa:

    Hallo Piet,

    Wat leuk om een schets van de tuin te lezen. De herfst heeft ook zeker z'n charmes.
    Het afgelopen weekend was het ook behoorlijk mistig hier. Misschien een teken dat de herfst hier ook z'n intrede doet?
    Fijn dat alles zijn gangetje gaat.

    Dikke kus terug en tot snel weer!

  • 08 November 2016 - 12:53

    Jaap Bleichrodt:

    Beste Lisa,
    Fijn weer wat van je te horen en ook zien. Zo langzamerhand krijg ik een idee wat je studie inhoudt.
    Maar ik kan me voorstellen dat je een beetje uitgekeken bent op rondlopende koeien.
    Benieuwd hoe je je eigen project gaat aanpakken. Hier alles goed. Het begint herfst te worden met lage temperaturen en veel regen. Wij zijn dit weekend naar Belgie geweest. De achterkleinzoon werd gedoopt.
    Was erg gezellig. We hopen snel weer iets van je te horen. Groetjes oma en oom Jaap

  • 28 December 2016 - 12:11

    Jaap Bleichrodt:

    Goede morgen Lisa.
    Ben een poosje in gebreke gebleven met beantwoorden van je reisverslag. Fijn dat je het nog steeds naar je zin hebt en ook vorderingen maakt met je onderzoek. Mocht je niet alles af hebben dan koopt Piet een koe en kan je je werkstuk afmaken in Nederland.
    Eerste Kerstdag hebben we met Sop en Paul bij Heleen en Piet gedineerd. Paul en Sop hebben gekookt. Het was erg goed en ook gezellig, hoewel we jou natuurlijk erg gemist hebben.
    Maar je tijd daar schiet nu al lekker op. Geniet er nog van. Verder alles goed met ons.
    Groeten oma Fietje en oom Jaap.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Lisa

Actief sinds 11 Sept. 2016
Verslag gelezen: 422
Totaal aantal bezoekers 9568

Voorgaande reizen:

13 September 2016 - 11 Maart 2016

Mijn eerste reis

Landen bezocht: